List publications.

Fields

id (integer)

Primary key.

name (string)

Name of doctoral school.

emails (string[])

Contact emails.

Expansions

To activate relation expansion add the desired fields as a comma separated list to the expand query parameter like this:

?expand=<field>,<field>,<field>,...

The following relational fields can be expanded:

  • persons
  • category
  • document
  • organization_authorship

Filters

To filter for exact value matches:

?<fieldname>=<value>

Possible exact filters:

  • year
  • category
  • document
  • persons

For advanced filtering use lookups:

?<fieldname>__<lookup>=<value>

All fields with advanced lookups can also be used for exact value matches as described above.

Possible advanced lookups:

  • year: gt, gte, lt, lte
  • sci: iexact, contains, icontains, startswith, istartswith
  • pubmed: iexact, contains, icontains, startswith, istartswith
  • doi: iexact, contains, icontains, startswith, istartswith
  • pmc: iexact, contains, icontains, startswith, istartswith
  • organization_authorship: in
  • impact: isnull, gt, gte, lt, lte
  • imported: isnull, gt, gte, lt, lte, date
GET /v1/research/publication/?format=api&offset=152580&ordering=-imported
HTTP 200 OK
  Allow: GET, HEAD, OPTIONS
  Content-Type: application/json
  Vary: Accept
  
  {
    "count": 156889,
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    "previous": "https://api-test.medunigraz.at/v1/research/publication/?format=api&limit=20&offset=152560&ordering=-imported",
    "results": [
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            "id": 64931,
            "title": "Optimum coordination of heart contraction with characteristics of the arterial system",
            "abstract": null,
            "authors": [
                "Kenner, T",
                "Estelberger, W"
            ],
            "year": 1976,
            "source": "Verh Dtsch Ges Kreislaufforsch. 1976; 42(18-2): 132-135. ",
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            "pubmed": "1007552",
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            "id": 64930,
            "title": "Analysis of the dynamic action of vasoactive substances on the blood pressure of rabbits (author's transl)",
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                "Kenner, T",
                "Pascale, K"
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            "source": "Basic Res Cardiol. 1975; 70(3): 268-278. ",
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            "id": 64927,
            "title": "Frequency dynamics of arterial autoregulation.",
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                "Kenner, T",
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            "source": "Pflugers Arch. 1975; 356(2): 169-179. ",
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            "title": "Combined transcriptome and genome analysis of single micrometastatic cells.",
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            "source": "Nat Biotechnol. 2002; 20(4):387-392",
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            "id": 64866,
            "title": "Arterial blood pressure and its measurement.",
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            "title": "High resolution array-CGH analysis of single cells.",
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                "Porter, K",
                "Unger, K",
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            "year": 2007,
            "source": "Nucleic Acids Res. 2007; 35(3): e15-e15. ",
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            "id": 64929,
            "title": "Method for the analysis of the entrainment between heart rate and ventilation rate.",
            "abstract": null,
            "authors": [
                "Kenner, T",
                "Pessenhofer, H",
                "Schwaberger, G"
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            "year": 1976,
            "source": "Pflugers Arch. 1976; 363(3): 263-265. ",
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        {
            "id": 64857,
            "title": "Autonomic phenomena of temperature regulation in temporal lobe epilepsy.",
            "abstract": null,
            "authors": [
                "Stefan, H",
                "Feichtinger, M",
                "Black, A"
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            "year": 2003,
            "source": "Epilepsy Behav. 2003; 4(1): 65-69. ",
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            "pubmed": "12609229",
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            "journal": "Epilepsy Behav",
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            "id": 64865,
            "title": "Numerical blood flow analysis: arterial bifurcation with a saccular aneurysm.",
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                "Kenner, T",
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                "Spork, B",
                "Florian, H"
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            "source": "Basic Res Cardiol. 1988; 83(1):24-31",
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            "id": 64939,
            "title": "The relation between the density of blood and the arterial pressure in animal experiments and in patients during hemodialysis (author's transl)",
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                "Hinghofer-Szalkay, H",
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                "Pogglitsch, H"
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            "source": "Z Kardiol. 1977; 66(7):399-401",
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            "sci": "ISI:A1977DS06000010",
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            "journal": "Z Kardiol",
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        {
            "id": 64842,
            "title": "Vizualisation of 3 different Vena cava filtertypes in 1,5T",
            "abstract": null,
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                "Pilger, E"
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            "year": 2006,
            "source": "International MRA Club - 18th Annual Conference\r\nMagnetic Resonance Angiography; SEP 13-15, 2006; Biozentrum, University Basel, Switzerland. 2006. ",
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            "id": 64841,
            "title": "Old standards vs new technologies in the femoro popliteal tract - with an unrestricted educational grant from TERUMO.",
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                "Pilger, E"
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            "source": "; MAY, 16-19, 2006; Paris. 2006. ",
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        {
            "id": 64839,
            "title": "TVT State of the Art, Antikoagulation: wie, wie lange?.",
            "abstract": null,
            "authors": [
                "Pilger, E"
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            "year": 2006,
            "source": "Fortbildungstagung Oberlech; MÄRZ 25-31,2006; Oberlech. 2006. ",
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        {
            "id": 64838,
            "title": "Stellenwert der Prostanoide bei chronisch-kritischer Extremitätenischämie.",
            "abstract": null,
            "authors": [
                "Pilger, E"
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            "year": 2006,
            "source": "16. Gemeinsame Arbeitstagung\"Angiologie interdisziplinär\"; JAN 13-15,2006; Weimar. 2006. ",
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            "organizations": [
                "64838-14079"
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                "64838-51541"
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        },
        {
            "id": 64837,
            "title": "Tscheliessnigg Evaluation of different preservation solutions with or without HBO for pancreas preservation for islet isolation. ",
            "abstract": null,
            "authors": [
                "Stiegler, P",
                "Stadlbauer, V",
                "Schaffellner, S",
                "Matzi, V",
                "Lackner, C",
                "Hackl, F",
                "Iberer, F",
                "Tscheliessnigg, KH"
            ],
            "year": 2006,
            "source": "Conference of the European Society of Artificial Organs (ESAO) \r\n; June 2006.; 2006. ",
            "category": 3,
            "document_type": null,
            "sci": null,
            "pubmed": null,
            "doi": null,
            "pmc": null,
            "organizations": [
                "64837-13922",
                "64837-14020",
                "64837-14073",
                "64837-14077",
                "64837-14081"
            ],
            "persons": [
                "64837-50143",
                "64837-50874",
                "64837-50989",
                "64837-51983"
            ],
            "imported": "2007-01-20T19:17:59+01:00",
            "journal": null,
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            "zmf_use": true,
            "local_affiliation": false
        },
        {
            "id": 64836,
            "title": "Compliance in einer Ambulanz für Phasenprophylaxe",
            "abstract": null,
            "authors": [
                "Bonelli, RM"
            ],
            "year": 1994,
            "source": " [ Dissertation ] University of Vienna; 1994. pp.235. ",
            "category": 5,
            "document_type": 16,
            "sci": null,
            "pubmed": null,
            "doi": null,
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                "64836-29444"
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            "imported": "2007-01-20T18:13:26+01:00",
            "journal": null,
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            "edition": null,
            "university": "University of Vienna",
            "country": "40",
            "case_report": false,
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            "local_affiliation": false
        },
        {
            "id": 64835,
            "title": "Dysosmia",
            "abstract": "Most patients with smell impairment are self-referred, and their chief complaint is that they have lost their sense of taste. However in most cases the sense of taste is intact and it is the sense of smell, which is impaired. Although disorders of smell affect millions of people, they are often overlooked of ignored by physicians, who polish off the examination of olfactory dysfunction. Id like to give a review of the structural organization of the olfactory system, definitions (anosmia, hyposma and dysosmia) and the causes of olfactory dysfunctions. Since a number of patients are unaware of their olfactory disorder and even a large number mistakenly attribute their symptoms of flavour loss to taste dysfunction rather than to smell dysfunction, most such associations need to be verified by well-designed studies. I present strategies and diagnostic modalities to evaluate a patient with olfactory dysfunction. Furthermore a case report of posttraumatic dysomia should reveal, that olfactory dysfunction may be more common among head-injured patients than most studies would suggest.",
            "authors": [
                "Mayr, BJ"
            ],
            "year": 2002,
            "source": "[ Dissertation ] Graz University; 2001. pp.140. ",
            "category": 5,
            "document_type": 16,
            "sci": null,
            "pubmed": null,
            "doi": null,
            "pmc": null,
            "organizations": [],
            "persons": [],
            "imported": "2007-01-20T18:10:41+01:00",
            "journal": null,
            "issn": null,
            "collection_publisher": null,
            "collection_title": null,
            "edition": null,
            "university": "Graz University",
            "country": "40",
            "case_report": false,
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            "biobank_use": false,
            "bmf_use": false,
            "zmf_use": false,
            "local_affiliation": false
        },
        {
            "id": 64834,
            "title": "Stimulation of cutaneous microcirculation regulatory mechanisms with local skin heating and its possible role in the early diagnosis of diabetic small fibre neuropathy",
            "abstract": null,
            "authors": [
                "Stoll, M"
            ],
            "year": 2003,
            "source": " [ Dissertation ] Graz Medical University; 2003. pp.96. ",
            "category": 5,
            "document_type": 16,
            "sci": null,
            "pubmed": null,
            "doi": null,
            "pmc": null,
            "organizations": [],
            "persons": [],
            "imported": "2007-01-20T18:08:24+01:00",
            "journal": null,
            "issn": null,
            "collection_publisher": null,
            "collection_title": null,
            "edition": null,
            "university": "Graz Medical University",
            "country": "40",
            "case_report": false,
            "impactfactor": null,
            "impactfactor_year": null,
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            "citations": null,
            "conference_name": null,
            "conference_place": null,
            "conference_international": false,
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            "keynote_speaker": false,
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            "biobank_use": false,
            "bmf_use": false,
            "zmf_use": false,
            "local_affiliation": false
        },
        {
            "id": 64833,
            "title": "Die neuropsycholigische Untersuchung von Demenzen: eine klinische Studie über Apraxie bei dementen Patienten",
            "abstract": "Einleitung: Die Gliedmaßenapraxie ist eine Störung der motorischen Handlungsplanung- und ausführung, meisten bedingt durch eine Läsion des linken fronto-parieto-temporalen Kortex, oft aber auch durch Läsionen der tiefen weißen Substanz, von Leitungsbahnen oder des Thalamus. Bis zum heutigen Tag ist es unter neuropsychologischen Experten umstritten, ob eine ideomotorische Apraxie als Folge einer subkortikalen Demenz oder Mischdemenz auftreten kann.\r\nZiel: Das Ziel dieser Dissertation ist das Auftreten einer ideomotorischen Gliedmaßenapraxie bei Patienten mit subkortikaler Demenz (Chorea Huntington, Demenz bei Morbus Parkinson) und mit einer Mischdemenz (Demenz bei Multipler Sklerose, vaskuläre Demenz) im Vergleich zur Apraxie bei Patienten mit kortikaler Demenz (Lewy-Body-Demenz, Alzheimerdemenz) zu zeigen.\r\nMethoden und Patienten: Getestet wurden 40 Patienten mit kortikaler Demenz (Alzheimerdemenz n=24; Lewy-Body-Demenz n=26), 45 Patienten mit subkortikaler Demenz (Chorea Huntington n=33; Demenz bei Mb. Parkinson n=12) und 41 Patienten mit Mischdemenz (Demenz bei Multipler Sklerose n=15; vaskuläre Demenz n=26). 33  alters- und geschlechtkorrelierte Personen wurden als Kontrollgruppe herangezogen. Alle 126 Patienten und 33 Kontrollpersonen wurden mit einer Testbatterie von 15 Test getestet, die alle wichtigen neuropsychologischen Leistungen überprüfen (Kognitive Verarbeitungsgeschwindigkeit, selektive Aufmerksamkeit, geteilte Aufmerksamkeit, exekutive Funktion, Intelligenz, Gedächtnis, Orientierung, Sprache, ideomotorische Gliedmaßenapraxie, Rechnen, Händigkeit, visuokonstruktive Leistungen, Neglect).\r\nResultate: Im Vergleich der subkortikalen Demenz mit der Mischdemenz zeigte sich in keiner der getesteten Untergruppen der Apraxie ein signifikanter Unterschied; zwischen kortikaler Demenz-Kontrollen zeigte sich in allen getesteten Untergruppen ein signifikanter Unterschied, zwischen subkortikaler Demenz  Kontrolle zeige sich ein signifikanter Unterschied bei Mini Mental State Examination, De Renzi-Test, Handimitation und Pantomime.\r\nDiskussion: Die Ergebnisse der Studie zeigen, dass nicht nur, wie bis dato von den meisten neuropsychologischen Experten behauptet, Patienten mit kortikalen Läsionen eine Gliedmaßenapraxie entwickeln können, sondern auch Patienten mit einer rein subkortikalen Demenz. ",
            "authors": [
                "Hödl, AK"
            ],
            "year": 2006,
            "source": "[ Dissertation ] Graz Medical University ; 2005. pp.129. ",
            "category": 5,
            "document_type": 16,
            "sci": null,
            "pubmed": null,
            "doi": null,
            "pmc": null,
            "organizations": [
                "64833-29444"
            ],
            "persons": [
                "64833-50662"
            ],
            "imported": "2007-01-20T17:40:50+01:00",
            "journal": null,
            "issn": null,
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            "edition": null,
            "university": "Graz Medical University ",
            "country": "40",
            "case_report": false,
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            "local_affiliation": false
        },
        {
            "id": 64832,
            "title": "Neuropsychiatrische Aspekte bei Chorea Huntington am Beispiel der Aggression",
            "abstract": "Obwohl die Aggression eines der häufigsten psychiatrischen Symptome bei Chorea Huntington ist, zeigte sich nach Sichtung der Literatur, dass es keine vergleichbaren Studien gibt, die die Aggression und deren Qualitäten genauer untersuchen. Die gesteigerte Aggression stellt sowohl für den Patienten selbst, als auch für dessen soziales Umfeld ein sehr großes Problem dar. Klinische Beobachtungen, welche zeigten, dass es bei fortschreitender Erkrankung zu einer Steigerung im Aggressionsverhalten kommt, stellen die Grundlage für folgende Fragestellung dar: Inwieweit hängt der Verlauf der Erkrankung mit dem Aggressionsverhalten zusammen.\r\n\r\nDer Verlauf der Erkrankung wurde durch das Krankheitsstadium, der Erkrankungszeitpunkt, CAG-Repeats und UHDRS operationalisiert.\r\nFür die Beurteilung der Aggression wurden 4 normierte Tests (FAF, BDF, STAXI und AF-SE) verwendet, die insgesamt 25 Qualitäten der Aggression beschreiben. Die Daten wurden mit Hilfe der statistischen Verfahren der linearen Regression mit Rückwärtseliminierung berechnet. Zur Ermittlung  der Signifikanz der Regressionsparameter wird ein student-t-test durchgeführt. Getestet wurden 35 Chorea Huntington Patienten (15 weibliche und 20 männliche) aller Stadien, die ambulant oder stationär am Institut für Psychiatrie des Universitätsklinikums Graz aufgenommen wurden und in die Teilnahme an der Studie einwilligten. Der Untersuchungszeitraum bewegte sich zwischen November 2004 und März 2006.\r\n\r\nIm Rahmen der Untersuchung fanden sich signifikant bzw. hochsignifikante Korrelationen zwischen verschiedenen Qualitäten der Aggressionsfragebögen und dem UHDRS. Am stärksten zeigten sich Korrelationen mit den UHDRS Subskalen für die kognitive Funktion und den psychischen Status. Mit Fortschreiten der Krankheit nehmen die kognitiven Funktionen ab und es zeigt sich bei diesen Patienten eine Erhöhung im Aggressionsverhalten. Hier besonders für die Subskalen reaktive Aggression (p=0.002), Schuld (p=0.001), Aggression (p=0.004), Ärgerzustand (0.004) und für die Subskala Summe der Aggression (p=0.019). Weiters korrelieren die Aggressionsqualitäten der Fragebögen signifikant mit den Subskalen funktionelle Kapazität, Unabhängigkeit und psychozsoziale Funktion des UHDRS, mit dem Alter, Geschlecht, Krankheitsstadium, Krankheitsdauer und CAG-Repeats.",
            "authors": [
                "Lindinger, MA"
            ],
            "year": 2006,
            "source": "[ Dissertation ] Graz Medical University ; 2006. pp.120. ",
            "category": 5,
            "document_type": 16,
            "sci": null,
            "pubmed": null,
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            "imported": "2007-01-20T17:38:26+01:00",
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            "university": "Graz Medical University ",
            "country": "40",
            "case_report": false,
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